Den eksterne tekniker arbejder typisk i marken for at udføre vedligeholdelse og installationer som angivet af udsenderen. I mindre virksomheder kan den eksterne tekniker også foretage afsendelse.

Primære arbejdsopgaver

Hvis du vil Se

Modtage kundernes serviceanmodninger og konverteret dem til serviceordrer.

Modtage kundespørgsmål og anmodninger om service

Levere service til kunder ved hjælp af funktionen Serviceopgaver.

Levere service

Oprette fakturaer og bogføre dem i økonomistyringssystemet.

Færdiggøre service og faktura

Relaterede emner

Hvis du vil Se

Konfigurere og tilpasse serviceartikler og servicegrupper. Dette omfatter bestemmelse af, hvilke kvalifikationer der kræves til en service, og vejledning til fejlfinding.

Bestemmelse af servicetilbud

Definere servicetimer og statustyper for at føje forudsigelighed til servicestyringsprogrammet.

Tildele servicearbejdstimer og -niveauer

Konfigurere værktøjet til administration af opgaver for servicerepræsentanter og ressourcer på basis af tilgængelighed, kvalifikationer og afstand.

Identificere folk og ressourcer

Oprette kontrakter, kundeskabeloner og er system til administration af servicetilbud.

Udarbejde og etablere kontrakter

Oprette servicekontrakttilbud og konvertere et tilbud til en servicekontrakt.

Overvåge og implementere kontrakter

Konfigurer et system for udlånsvarer, som kunderne kan låne, mens deres varer repareres.

Oprette et udlånsprogram

Konfigurere og finjustere prisoplysninger for serviceartikler.

Angive servicepriser

Planlæg levering af service ved hjælp af Ordreoversigt.

Planlægge og fordele serviceordrer

Konfigurere ressource i en gruppe og allokere dem til en serviceordre afhængigt af tilgængelighed.

Klargøre til service

Oprette salgsfakturaer, bogføre modtagelser og udligne modtagelser til fakturaer.

Administrer tilgodehavender

Definere varer og deres processtruktur.

Design og ingeniørarbejde

Se også