En nøgleegenskab i Microsoft Dynamics NAV er at gøre fakturering af serviceordrerne så let som mulig. Du kan sende en faktura til kunderne på et valgfrit tidspunkt eller oprette fakturaer periodisk.

Hvis du vil oprette en faktura direkte, kan du bruge vinduet Servicekontrakt. Du kan også konfigurere systemet, så en feltservicetekniker kan oprette en faktura for service, der ikke er tilknyttet en kontrakt eller en ordre.

Tabellen herunder indeholder en serie opgaver, der er knyttet til de emner, hvor de beskrives. Disse opgaver vises i den rækkefølge, som de generelt udføres i.

For atSkal du se

Oprette en servicefaktura på basis af en servicekontrakt.

Sådan gør du: Fakturere servicekontrakter

Modtage en serviceordre og administrere bogføringen af individuelle servicelinjer til Finans.

Sådan gør du: Bogføre fakturaer fra serviceordrer

Oprette en servicefaktura, der ikke er tilknyttet en kontrakt eller en eksisterende serviceordre.

Sådan oprettes servicefakturaer manuelt

Oprette én faktura for flere serviceordre, der vedrører samme kunde.

Sådan gør du: Oprette kombinerede fakturaer

Gennemse og udskrive oplysninger om en faktura, en levering eller en kreditnota.

Sådan gør du: Få vist yderligere oplysninger om bogførte servicedokumenter:

Bogføre en serviceordre og opdatere Finans.

Sådan gør du: Bogføre serviceordrer

Bogføre individuelle servicelinjer.

Sådan gør du: Bogføre servicelinjer

Kontrollere, om der er problemer, inden en faktura eller et andet servicedokument bogføres.

Sådan gør du: Udskrive kontrolrapporter før bogføring af servicedokumenter

Se også