En måde at konfigurere en servicestyringsforretning på er at lade aftalerne mellem virksomheden og kunderne være baseret på standardkontrakter, hvor niveauet for og forventningerne til servicen beskrives. Du kan implementere et sådant system ved at konfigurere en nem måde at oprette kontraktskabeloner, der indeholder de nødvendige oplysninger, f.eks. kunde, kontraktens startdato og faktureringsperiode.

Når du har konfigureret skabelonen, kan du tilpasse den afledte kontrakt for at holde styr på servicetider eller andre elementer, der kan variere fra kunde til kunde. Du kan også oprette en kontrakt manuelt på basis af et servicekontrakttilbud. Endelig kan du også regulere servicepriserne for at holde styr på de rabatter, som en bestemt kunde er berettiget til, ved at angive rabatbeløbet i vinduet Servicekontrakt.

I nedenstående tabel beskrives en serie opgaver med hyperlinks til de emner, hvor de beskrives. Disse opgaver vises i den rækkefølge, som de generelt udføres i.

Hvis du vilSe

Konfigurere en skabelon for at oprette standardkontrakter og servicekontrakttilbud.

Sådan gør du: Oprette kontraktskabeloner

Oprette en kontrakt eller et tilbud i vinduet Servicekontrakt.

Sådan gør du: Oprette servicekontrakter og servicekontrakttilbud

Oprette et tilbud på service til en potentiel kunde, der endnu ikke findes i systemet.

Sådan gør du: Definere debitorskabeloner

Anvende rabatter i et servicetilbud eller en kontrakt på f.eks. reservedele eller serviceomkostninger.

Sådan tilføjes kontraktrabatter

Tilføje bemærkninger til bestemte kontrakter.

Sådan gør du: Registrere bemærkninger til servicekontrakter

Se også