Et servicestyringssystem bruges typisk til at holde styr på ressourcetimer og serviceordrestatus med det formål at kunne estimere arbejdsbelastning og servicebehov. Microsoft Dynamics NAV har indbyggede værktøjer, som kan tilpasses til at registrere denne form for oplysninger.

Når du angiver virksomhedens standardservicetimer, kan du beregne responstiden for serviceordrer eller sende advarsler og påmindelser, når der indløber servicebesøg. Påmindelsesfunktionen implementeres sammen med jobplanlægningen.

Tabellen herunder indeholder en serie opgaver, der er knyttet til de emner, hvor de beskrives. Disse opgaver vises i den rækkefølge, som de normalt udføres.

For atSkal du se

Konfigurere organisationens typiske servicearbejdstider.

Sådan gør du: Definere standardserviceåbningstider

Bruge en standardskabelon til arbejdstidsregistrering.

Sådan gør du: Definere arbejdstidsskabeloner

Registrere ordre- og reparationsstatus for at estimere serviceprioriteter.

Serviceordrestatus og reparationsstatus

Se også