It-chefen er it-beslutningstageren, som ejer it-budgettet i en virksomhed med flere servere. Som senior it-administrator administrerer it-chefen it-teamet, tager sig af den daglige ledelse og fejlfinding i forbindelse med netværk, servere samt brugersupport og udfører opgaver for at bringe balance i teamets arbejdsbyrde.

Primære arbejdsopgaver

Hvis du vil Se

Angive bruger-id og adgangskoder for at kontrollere adgang og tilladelser i Microsoft Dynamics NAV.

Brugeropsætning

Lær mere om administrative opgaver, der ikke kan udføres i den rolledefineret klient.

Sikkerhed, database og anden administration

Indtaste enten enkelte eller gentagne anmodninger for at køre rapporter eller kodeenheder.

Du kan bruge opgavekøer til at planlægge opgaver

Designere et komplet sæt af regnskabsoplysninger og regnskabsopgørelser for en virksomhed.

Sådan angives virksomhedsoplysninger

Tildele unikke identifikationskoder til konti, fakturaer og andre dokumenter. Dette giver dig mulighed for at identificere poster, gøre hele virksomheden lettere at administrere og analysere og reducere antallet af fejl, der opstår i indtastning af data.

Oprette nummerserie

Tildele koder til tekst, som du ofte bruger, udvide standard tekst ved at tilføje ekstra linjer og bruge udvidet tekst i dokumenter.

Oprette standard tekstkoder

Oprette et godkendelsessystem så beslutningstagere hurtigt kan godkende dokumenter som f.eks. købsordrer og salgsordrer.

Definere arbejdsgang for godkendelse

Oprette Microsoft Dynamics NAV-møder, kontakter og opgaver for at synkronisere med Outlook-kalender, kontakter, opgaver og vice versa.

Synkronisering af Microsoft Dynamics NAV med Outlook

Lære om og oprette ansvarscentre, som f.eks. kostcentre, overskudscentre eller investeringscentre.

Oprette ansvarscentre

Opsæt Online Map-service, som du bruger til at få adgang til kort og veje.

Sådan vælges indstillinger til Online Map

Relaterede emner

Hvis du vil Se

Starte et nyt kreditorkort på basis af en virksomhedsspecifik dataskabelon.

Konfig. skabelonoversigt

Tildele en basiskalender til virksomheden og dens forretningspartnere, f.eks. kunder, leverandører eller lokationer for at beregne leverings- og modtagelsesdatoer for fremtidige salgsordrer, købsordrer, overflytningsordrer og produktionsordrelinjer i overensstemmelse med de angivne arbejdsdage i kalenderen.

Sådan opsættes basiskalendere

Opsætte kombinationer af postnumre og byer til at bruge i forbindelse med f.eks. bankkontokort eller kundekort.

Postnumre

Angive hvorfor en indtastning blev oprettet.

Årsagskoder

Aktiver mere end én linje for at beskrive en vare i et salgsdokument eller købsdokument ved at bruge funktionen til udvidet tekst.

Sådan oprettes udvidet tekst

Konfigurere kontoplanen, definere valutaer, bankkonti og regler og standarder for styring af finansielle transaktioner.

Konfigurere finansprocesser

Definere marketingfunktioner og begynde at oprette kundegrupper.

Konfigurere marketingproces

Definere virksomhedens generelle salgspolitikker, specifikke regler og værdier for individuelle kreditorer, herunder deres aftaler for priser, rabatter og betaling.

Konfigurere salgsprocesser

Konfigurere de regler og værdier, der definerer virksomhedens købsmetoder.

Konfigurere købsprocesser

Definere de generelle regler og værdier for lagerprocesser og den specifikke håndtering på hver enkelt lokation.

Konfigurere lagerprocesser.

Konfigurere generelle regler og værdier for produktion og definere produktionsressourcer og deres kapacitet.

Konfigurere produktionsprocesser

Opsætte service, herunder fejlkoder, metoder, standarddokumenter og skabeloner.

Konfigurere serviceprocesser

Oprette en ny sag og planlægge opgaver i en eksisterende sag. Konfigurere en eksisterende sag og regulere priser.

Opsætte sager

Se også