Åbn vinduet Serviceordre.
Angiver de data, der er relateret til en bestemt serviceordre. Data omfatter oplysninger med hensyn til hele serviceordren, som svartid, ordrestatus, navn og adresse på debitoren. Dataene indeholder også oplysninger om varerne, der skal repareres, f.eks serienummer, garanti, bemærkninger til fejl og varer eller ressourcer, der bruges i servicearbejdet.
Vinduet Serviceordre indeholder følgende nøgleelementer:
-
Serviceordrehovedet, som indeholder generelle serviceordreoplysninger fra flere oversigtspaneler.
-
Serviceordrelinjerne, der indeholder oplysninger om de serviceartikler, der serviceres.
-
Vinduet Servicelinjer, der åbnes fra serviceordrelinjer. Dette vindue indeholder oplysninger om varer, ressourcer, omkostninger eller finanskonti, der er anvendt eller ændret i forbindelse med serviceordren.
Hvis lokationen ikke er angivet til at kræve lagerekspedition, leveres varer på serviceliner, når du bogfører ordren med Lever. Du kan finde flere oplysninger i Sådan gør du: Bogføre leverancer fra serviceordrer.
Hvis lokationen er angivet til at kræve lagerekspedition, sker forsendelse og flytning af servicelinjevarefunktioner på samme måde som for andre kildedokumenter. Den eneste forskel er, at servicelinjevarer kan forbruges eksternt eller internt, og derfor kræver de to forskellige frigivelsesfunktioner. Du kan finde flere oplysninger i Sådan forberedes servicelinjeartikler til lagerekspedition.
Se Fremgangsmåde: Plukke varer til lagerleverance for oplysninger om forsendelse eller flytning af serviceordrelinjer i lokationer med lagerekspedition. Se Fremgangsmåde: Flytte varer i avanceret logistik for flere oplysninger om, hvordan du flytter servicelinjeartikler i avanceret logistik. Se Fremgangsmåde: Flytte komponenter til et handlingsområde i basislogistik for basislogistik.
Tip |
---|
Se Arbejde med Microsoft Dynamics NAV for at få flere oplysninger om, hvordan du navigerer i brugergrænsefladen. Se Søg for at få yderligere oplysninger om søgning efter bestemte sider. |
Se også
Sådan gør du: Oprette serviceordrer
Sådan gør du: Registrere reservedele
Sådan gør du: Udlåne varer
Sådan gør du: Få vist retningslinjer for fejlfinding
Sådan gør du: Registrere omkostninger for serviceordrer
Sådan gør du: Ændre svartiden for serviceartikellinjer
Sådan gør du: Genallokere ressourcer ved hjælp af serviceordrer
Sådan gør du: Oprette serviceprisreguleringer
Sådan gør du: Bogføre serviceordrer
Sådan gør du: Oprette serviceordrer fra kontrakter
Sådan gør du: Registrere ressourcetimer
Sådan gør du: Allokere ressourcer ved hjælp af serviceordrer
Sådan gør du: Modtage udlånte varer
Sådan gør du: Oprette debitorer inde i serviceordrer
Sådan gør du: Allokere ressourcer ved hjælp af Ordreoversigt
Sådan gør du: Registrere serviceartikellinjer
Sådan gør du: Oprette serviceartikler fra serviceordrer
Serviceordrestatus og reparationsstatus
Sådan gør du: Registrere bemærkninger til serviceordrer
Sådan gør du: Bogføre servicelinjer
Sådan gør du: Registrere tekstlinjer
Fremgangsmåde: Forberede leverancer
Reference
FrigivelsesstatusServiceordrehoved
Serviceartikellinje
Serviceartikel