Når du arbejder på serviceartikler i serviceordrer, kan du få brug for reservedele til reparation. Følgende fremgangsmåde viser, hvordan de anvendte reservedele skal registreres i vinduet Serviceartikelkladde.
Registrere reservedele
I feltet Søg skal du indtaste Serviceopgaver og derefter vælge det relaterede link.
Vælg den linje, der indeholder den relevante serviceartikel. Vælg Serviceartikelkld. i gruppen Serviceopgaver under fanen Naviger.
Indsæt en ny servicelinje.
Vælg Vare i feltet Type.
Vælg den relevante reservedel i feltet Nr..
Angiv, hvor det nødvendige antal varer i feltet Antal.
Du kan bruge en tilsvarende fremgangsmåde til at registrere reservedelene i vinduet Servicelinjer, som du kan åbne fra vinduet Serviceordre
Sådan registreres reservedele fra en serviceordre
I feltet Søg skal du indtaste Serviceordrer og derefter vælge det relaterede link.
Åbn den serviceordre, du vil registrere reservedele for.
Vælg den linje, der indeholder den relevante serviceartikel. Vælg Handlinger, vælg Ordre, og vælg derefter Servicelinjer.
Indsæt en ny servicelinje.
Gentag disse trin for hver reservedel, du vil registrere.
Tip |
---|
Se Arbejde med data for at få flere oplysninger om, hvordan du arbejder med feltet og kolonner. Se Søg for at få yderligere oplysninger om søgning efter bestemte sider. |