Hvis du ikke kan reparere en serviceartikel, kan du blive nødt til at udskifte artiklen, enten midlertidigt eller permanent.
Sådan udskiftes serviceartikler
I feltet Søg skal du indtaste Serviceopgaver og derefter vælge det relaterede link.
Åbn den relevante serviceordre, og markér den linje, der indeholder den relevante serviceartikel. Vælg Serviceartikelkladde i menuen Linje på værktøjslinjen Linjer.
Indsæt en ny servicelinje.
Vælg Vare i feltet Type.
Markér den vare i feltet Nr., som du vil udskifte serviceartiklen med. Varen skal være den, der er knyttet til serviceartiklen. Der tildeles det samme varenummer som den serviceartikel, du er ved at udskifte, er tildelt, og den udskiftede serviceartikel markeres som defekt.
Tryk på Enter. Vinduet Udskiftning af serviceartikel åbnes.
Udfyld de relevante felter.
Hvis du udskifter en kompleks serviceartikel, der indeholder komponenter, bør du i feltet Kopiér komponenter fra enten vælge Styklistevare, Gammel serviceartikel eller Gammel serviceartikel uden serienr..
Vælg knappen OK for at udskifte serviceartiklen.
Den nye vare registreres ikke som en serviceartikel med et serviceartikelnummer, før du bogfører denne servicefakturalinje eller serviceordren.
Tip |
---|
Se Arbejde med data for at få flere oplysninger om, hvordan du arbejder med feltet og kolonner. Se Søg for at få yderligere oplysninger om søgning efter bestemte sider. |