Når du opretter serviceordrer for kunder, der ikke er registreret i din Microsoft Dynamics NAV, kan du oprette kunderne fra vinduet Serviceordre eller Servicetilbud.
Du skal definere debitorskabeloner, før du kan oprette debitorer inde i serviceordrer. Du kan finde flere oplysninger i Sådan gør du: Definere debitorskabeloner.
Oprette debitorer i en serviceordre
I feltet Søg skal du indtaste Serviceordrer og derefter vælge det relaterede link.
Opret en ny serviceordre.
Indtast nummeret på serviceordren i feltet Nummer.
Hvis du har oprettet en nummerserie til serviceordrer i vinduet Serviceopsætning, kan du også trykke på Enter for at vælge det næste ledige serviceordrenummer.
Udfyld felterne Navn, Adresse og Postnr./by for den nye debitor.
Vælg Opret debitor i gruppen Funktioner under fanen Handlinger. Vinduet Debitorskabelonoversigt åbnes. Find den relevante skabelon, og vælg derefter knappen OK.
Der tildeles automatisk et nummer til den nye debitor, og der oprettes et debitorkort med de relevante felter i serviceordren, der udfyldes automatisk ved at kopiere oplysninger fra debitorskabelonen.
Tip |
---|
Se Arbejde med data for at få flere oplysninger om, hvordan du arbejder med feltet og kolonner. Se Søg for at få yderligere oplysninger om søgning efter bestemte sider. |