Du kan bruge vinduet Serviceordre til at oprette dokumenter, hvor du indtaster oplysninger om en serviceydelse, f.eks. reparation og vedligeholdelse, for serviceartikler efter kundeforespørgsel.

Når du opretter en serviceordre, behøver du kun at udfylde nogle få felter. Nogle felter er valgfri, og mange udfyldes automatisk, når du udfylder relaterede felter.

Sådan oprettes en serviceordre

  1. I feltet Søg skal du indtaste Serviceordrer og derefter vælge det relaterede link.

  2. Opret en ny serviceordre.

  3. Indtast nummeret på serviceordren i feltet Nummer.

    Hvis du har oprettet en nummerserie til serviceordrer i vinduet Serviceopsætning, kan du også trykke på Enter for at vælge det næste ledige serviceordrenummer.

  4. Vælg den relevante debitor på listen i feltet Debitornr..

    De kunderelevante felter bliver automatisk udfyldt med oplysninger fra tabellen Debitor.

  5. Afhængig af indstillingerne i oversigtspanelet Obligatoriske felter i vinduet Serviceopsætning kan det være nødvendigt at udfylde feltet Serviceordretype i oversigtspanelet Generelt og feltet Sælgerkode i oversigtspanelet Fakturering.

  6. Det er valgfrit, om du vil udfylde resten af felterne.

  7. Registrer serviceartikellinjerne.

Tip

Se også