Du kan bruge vinduet Serviceordre til at oprette dokumenter, hvor du indtaster oplysninger om en serviceydelse, f.eks. reparation og vedligeholdelse, for serviceartikler efter kundeforespørgsel.
Når du opretter en serviceordre, behøver du kun at udfylde nogle få felter. Nogle felter er valgfri, og mange udfyldes automatisk, når du udfylder relaterede felter.
Sådan oprettes en serviceordre
I feltet Søg skal du indtaste Serviceordrer og derefter vælge det relaterede link.
Opret en ny serviceordre.
Indtast nummeret på serviceordren i feltet Nummer.
Hvis du har oprettet en nummerserie til serviceordrer i vinduet Serviceopsætning, kan du også trykke på Enter for at vælge det næste ledige serviceordrenummer.
Vælg den relevante debitor på listen i feltet Debitornr..
De kunderelevante felter bliver automatisk udfyldt med oplysninger fra tabellen Debitor.
Afhængig af indstillingerne i oversigtspanelet Obligatoriske felter i vinduet Serviceopsætning kan det være nødvendigt at udfylde feltet Serviceordretype i oversigtspanelet Generelt og feltet Sælgerkode i oversigtspanelet Fakturering.
Det er valgfrit, om du vil udfylde resten af felterne.
Registrer serviceartikellinjerne.
Tip |
---|
Se Arbejde med data for at få flere oplysninger om, hvordan du arbejder med feltet og kolonner. Se Søg for at få yderligere oplysninger om søgning efter bestemte sider. |
Se også
Opgaver
Sådan gør du: Registrere serviceartikellinjerSådan gør du: Oprette servicetilbud
Sådan gør du: Oprette debitorer inde i serviceordrer
Sådan gør du: Registrere bemærkninger til serviceordrer
Sådan gør du: Arbejde med serviceopgaver
Sådan gør du: Bogføre serviceordrer
Sådan gør du: Oprette serviceordrer fra kontrakter
Sådan gør du: Allokere ressourcer vha. ressourcegruppedisponering