Når du har oprettet en serviceordre eller et servicetilbud, registreret serviceartikellinjer og allokeret ressourcer til serviceartiklerne i ordren eller tilbuddet, kan du begynde at reparere og vedligeholde serviceartiklerne.

Sådan arbejdes med serviceopgaver

  1. I feltet Søg skal du indtaste Serviceopgaver og derefter vælge det relaterede link.

  2. Hvis du vil se en liste over serviceopgaver, som en bestemt ressource eller ressourcegruppe er allokeret til, skal du udfylde feltet Ressourcefilter eller feltet Ressourcegruppefilter og trykke på Enter.

  3. Hvis du vil have vist en liste over serviceopgaver, der har en eller flere bestemte svardatoer inden for en bestemt periode, skal du udfylde feltet Svardatofilter og trykke på Enter.

  4. Hvis du vil se en liste over serviceopgaver med en bestemt allokeringsstatus eller reparationsstatus, skal du udfylde feltet Allokeringsstatusfilter eller feltet Reparationsstatuskodefilter og trykke på Enter.

  5. Markér navnet på den serviceopgave, du vil arbejde på. Vælg Serviceartikelkld. i gruppen Serviceopgaver under fanen Naviger. Vinduet Serviceartikelkladde åbnes.

  6. Registrer standardtekster, reservedele, ressourcetimer og omkostninger ved hjælp af de tilsvarende indstillinger i feltet Type: <Tom>, Vare, Ressource og Omkostning.

  7. Vælg den relevante status i feltet Reparationsstatus.

    Udfyld feltet Reparationsstatus med statussen Færdig eller Delvist repareret, afhængigt af om serviceartiklen er færdigrepareret, eller en anden ressource fortsætter reparationen. Statussen Færdig eller Genallokering nødvendig angives automatisk for den allokeringspost, der svarer til serviceartiklen.

Tip

Se også