Du kan oprette sagsomkostninger for dit projektorienterede arbejde i vinduet Sagsopsætning. I dette vindue kan du oprette standardindstillingerne for visse aktiviteter for organisationen. Du kan f.eks. angive metoden for igangværende arbejde, der er typisk for dine projekter og som er standard for alle sager.

Sådan oprettes sager

  1. I feltet Søg skal du indtaste Sagsopsætning og derefter vælge det relaterede link.

  2. Hvis du vil oprette en kæde mellem sagsplanlægningslinjer og sagsposter for forbrug, skal du afkrydsningsfeltet Anvend anvendelseslink som standard.

  3. Vælg feltet og vælg en metode for igangværende arbejde i feltet Standard-VIA-metode. Vælg Ny for at oprette en anden metode for igangværende arbejde.

  4. Vælg feltet og vælg en bogføringsmetode for feltet Standard-VIA-bogføringsmetode.

  5. Vælg feltet og vælg en bogføringskode i feltet Standardsagsbogføringsgruppe.

Når du har foretaget valgene i den vinduet Sagsopsætning er dit næste skridt at angive oplysninger for bogføring og finansoplysninger. Du kan finde flere oplysninger i Opsætte sager.

Tip

Se også