Du kan bruge en lang række generelle ERP-funktioner, der er tilgængelige i to eller flere moduler, til understøttelse af dine forretningsspecifikke opgaver, som f.eks. ordrebehandling og dataanalyse.

Du kan f.eks. sende noter til andre brugere fra konteksten for en forretningsopgave. Brugere inden for køb og salg kan bruge funktionerne til dokumentgodkendelse til at anmode om og tildele godkendelse af virksomhedsdokumenter i en enkel arbejdsgang. Du kan konvertere en ekstern fil, f.eks. en scannet kreditorfaktura, til en købsfaktura. Du kan bruge forbindelsen til Windows og Microsoft Office-systemet til at kæde eksterne oplysninger som filer og webadresser sammen med dine dokumenter eller poster i Microsoft Dynamics NAV. Brugere i de fleste moduler kan søge efter historiske og åbne poster ved hjælp af funktionen Naviger, og brugere, som besøger eksterne forretningskontaktpersoner kan planlægge deres rejser i Microsoft Dynamics NAV ved hjælp af funktionerne i Online Map.

Tabellen herunder indeholder en serie opgaver, der er knyttet til de emner, hvor de beskrives. Disse opgaver vises i den rækkefølge, som de normalt udføres.

For atSkal du se

Angive en note og eventuelt sende en notifikation til dit eget rollecenter eller en kollegas rollecenter.

Skriv noter

Anmode om, acceptere eller afvise godkendelse af indkøbs- eller salgsdokument.

Arbejde med dokumentgodkendelser

Konverter eksterne filer, der vises i vinduet Indkommende dokumenter, til dokumentposter eller kladdelinjer i Microsoft Dynamics NAV.

Fremgangsmåde: Behandle indgående dokumentfiler

Oprette links, f.eks. fra en salgsordre til websteder eller eksterne filer, eller oprette links, der starter eksterne programmer, f.eks. OneNote eller Outlook.

Sådan sammenkædes poster med eksterne oplysninger eller programmer

Bruge søgekriterier til at finde poster.

Naviger

Oprette beskrivelser til poster, f.eks. konti, varer, ressourcer og tekster, som derefter automatisk føjes til de relaterede dokumenter.

Sådan indsættes udvidet tekst

Knytte årsagskoder til de fleste typer transaktioner for at registrere, hvorfor transaktionerne blev foretaget.

Sådan bruges årsagskoder på salgs- og købsdokumenter

Hente kort fra en onlinekorttjeneste, der kan vise adresser og lokationer eller ruteanvisninger til debitor- og kreditorlokationer.

Sådan bruges Online Map til at finde steder

Sådan bruges Online Map til at finde ruteanvisninger

Se også