Salgschefen administrerer salgsrepræsentanter for sit område og følger med i deres arbejde. Han hjælper dem med at afslutte salg og kan selv udføre salg i begrænset omfang. Han står også for at konfigurere salgsprocesser.

Primære arbejdsopgaver

Hvis du vil Se

Konfigurere generelle regler for behandling af salg, hvordan værdier bogføres, og hvilke dokumentnummerserier der skal bruges.

Opsætte generelle regler og værdier

Angive oplysninger om nye debitorer for at definere, hvordan salgsprocesserne skal håndteres for hver enkelt kreditor.

Oprette nye kundekonti

Angive forskellige rabatter og alternative priser, som kunderne ydes, afhængigt af varen, antal og/eller dato.

Registrere salgspris, rabat og betalingsaftaler

Angive forskellige budgettal, f.eks. salgsbudgetter, produktionsbehov for solgte og fremstillede varer og rammesalgsordrer som input til detaljeret salgs- og produktionsplanlægning.

Fastsætte salgsprognoser

Opsæt salgsanalysevisninger, analyser data ved hjælp af dimensioner og opdater analysevisninger.

Analyser data efter dimensioner

Oprette nye analyserapporter for salg, køb samt inventar og opsætte analyseskabeloner.

Opret analysevisninger og rapporter

Relaterede emner

Hvis du vil Se

Registrere en kundeanmodning i et salgstilbud og sende det til kunden for accept.

Behandle forespørgsler og tilbud

Oprette salgsordrer for varer og tjenester efter anmodning fra kunder.

Behandle salg

Undersøge returårsager og administrere ordredokumenter, der bruges i forbindelse med modtagelse af returvarer fra kunder.

Håndtere salgsreturvarer

Opstille en overordnet plan, der afspejler forventede indkøb, overførsler og produktioner, der skal gennemføres i forbindelse med planlægning af materialebehov.

Udføre masterplanlægning

Oprette salgsfakturaer, bogføre modtagelser og udligne modtagelser til fakturaer.

Administrer tilgodehavender

Styre lager- og produktionsomkostninger, rapportere omkostninger og afstemme omkostninger med finansposterne.

Administrer lageromkostninger

Afslutte en regnskabsperiode, registrere efterposter og overføre saldi fra resultatopgørelseskontoen til balancen.

Lukke år og perioder

Se også