Når du modtager en ikke-registreret vare til reparation, kan du registrere den som en serviceartikel.
Oprette en serviceartikel
Indtast Serviceartikler i feltet Søg, og vælg derefter det relaterede link.
Under fanen Startside skal du i gruppen Ny vælge Ny for at oprette en ny serviceartikel.
Indtast et nummer på serviceartiklen i feltet Nummer.
Hvis du har defineret en nummerserie for serviceartikler i vinduet Serviceopsætning, kan du trykke på Enter for at vælge det næste tilgængelige serviceartikel.
I feltet Garantistartdato (dele) kan du angive startdato for garantien på reservedele for denne serviceartikel. Garanti-relaterede felter er udfyldt med de standardoplysninger om garanti, der er angivet i vinduet Serviceopsætning. Du kan ændre standardgarantioplysningerne.
Udfyld resten af felterne i oversigtspanelet Generelt.
Klik i feltet Debitornr. i oversigtspanelet Debitor for at vælge den relevante debitor.
Udfyld felterne i oversigtspanelerne Levering, Kreditor og Detaljer.
Gentag disse trin for hver serviceartikel, du vil oprette.
Tip |
---|
Se Arbejde med data for at få flere oplysninger om, hvordan du arbejder med feltet og kolonner. Se Søg for at få yderligere oplysninger om søgning efter bestemte sider. |
Se også
Opgaver
Sådan gør du: Oprette serviceartikler ved levering af varerSådan gør du: Registrere serviceartikelbemærkninger
Sådan gør du: Definere serviceartikelkomponenter
Sådan tildeles kvalifikationskoder til varer og serviceartikler
Sådan gør du: Tildele retningslinjer for fejlfinding til serviceartikler
Sådan gør du: Definere serviceartikelgrupper
Sådan gør du: Oprette serviceartikler fra serviceordrer