Du kan bruge vinduet Serviceartikelgrupper til at oprette grupper af varer, der er beslægtede med hensyn til reparation og vedligeholdelse. Du kan definere standardværdier for serviceartikler i en serviceartikelgruppe, som f.eks. svartid, kontraktrabatprocent og serviceprisgruppe. Du kan vælge, at varer i en serviceartikelgruppe automatisk registreres som serviceartikler, når de bliver solgt. Du kan finde flere oplysninger i Sådan gør du: Oprette serviceartikler ved levering af varer.
Du tildeler serviceartikelgrupper til varer på varekortet og til serviceartikler på serviceartikelkortet.
Sådan defineres serviceartikelgrupper
Indtast Serviceartikelgrupper i feltet Søg, og vælg derefter det relaterede link.
Opret en ny serviceartikelgruppe.
Udfyld felterne Kode og Beskrivelse.
Angiv den standardkontraktrabatprocent, som skal gælde for serviceartiklerne i gruppen, i feltet Kontraktrabatpct. (standard).
Angiv den standardserviceprisgruppekode, som serviceartiklerne i gruppen skal have, i feltet Serviceprisgrp.kode (standard).
Angiv den standardsvartid i timer, der skal gælde for serviceartiklerne i gruppen, i feltet Standardsvartid (timer).
Hvis varerne i gruppen skal registreres som serviceartikler, når de bliver solgt, skal du markere feltet Opret serviceartikel.
Gentag disse trin for hver serviceartikelgruppe, du vil oprette.
Tip |
---|
Se Arbejde med data for at få flere oplysninger om, hvordan du arbejder med feltet og kolonner. Se Søg for at få yderligere oplysninger om søgning efter bestemte sider. |