Du kan bruge vinduet Serviceartikelgrupper til at oprette grupper af varer, der er beslægtede med hensyn til reparation og vedligeholdelse. Du kan definere standardværdier for serviceartikler i en serviceartikelgruppe, som f.eks. svartid, kontraktrabatprocent og serviceprisgruppe. Du kan vælge, at varer i en serviceartikelgruppe automatisk registreres som serviceartikler, når de bliver solgt. Du kan finde flere oplysninger i Sådan gør du: Oprette serviceartikler ved levering af varer.

Du tildeler serviceartikelgrupper til varer på varekortet og til serviceartikler på serviceartikelkortet.

Sådan defineres serviceartikelgrupper

  1. Indtast Serviceartikelgrupper i feltet Søg, og vælg derefter det relaterede link.

  2. Opret en ny serviceartikelgruppe.

  3. Udfyld felterne Kode og Beskrivelse.

  4. Angiv den standardkontraktrabatprocent, som skal gælde for serviceartiklerne i gruppen, i feltet Kontraktrabatpct. (standard).

  5. Angiv den standardserviceprisgruppekode, som serviceartiklerne i gruppen skal have, i feltet Serviceprisgrp.kode (standard).

  6. Angiv den standardsvartid i timer, der skal gælde for serviceartiklerne i gruppen, i feltet Standardsvartid (timer).

  7. Hvis varerne i gruppen skal registreres som serviceartikler, når de bliver solgt, skal du markere feltet Opret serviceartikel.

Gentag disse trin for hver serviceartikelgruppe, du vil oprette.

Tip

Se også