Åbn vinduet Rollecenter for mindre virksomhed.

Dette emne gælder for Microsoft Dynamics NAV C5 Danmark.

Rollecenteret Lille virksomhed er startpunktet, hvor du udfører opgaver, der er involveret i styring af dine forretningsoperationer.

Vælg et felt i gruppen Introduktion for at få mere at vide om Microsoft Dynamics C5 2014.

Bemærk
Hvis felterne ikke er synlige på fanen Handlinger, skal du vælge Vis/skjul Introduktion.

Vælg et felt, f.eks. Ubetalte salgsfakturaer for at åbne listen over bogførte salgsfakturaer, der endnu ikke er betalt.

I delen Nøgletal skal du vælge Vælg diagram for at vælge på en liste over diagrammer, som du vil have vist. Vælg Forrige diagram og Næste diagram for at se et andet diagram. Vælg Diagramoplysningerne på et diagram for at få at vide, hvilke oplysninger diagrammet viser.

Forretningsrelaterede opgaver

Der er bestemte forretningsopgaver, som du udfører ofte, eksempelvis udformning af tilbud til kunder eller oprettelse af fakturaer til salg og køb af produkter. Andre opgaver er mindre hyppige såsom registrering af debitorer og produkter eller oprettelse af tilbud til debitorer.. Tabellen herunder beskriver de forskellige opgaver, der er knyttet til de emner, hvor de beskrives.

For atSkal du se

Opret et salgstilbud, hvor du f.eks. tilbyder produkter på betingelser, der kan forhandles, før du konverterer tilbuddet til en salgsfaktura.

Fremgangsmåde: Fremsætte tilbud

Opret en salgsfaktura for at registrere din aftale med en debitor om at sælge produkter på bestemte leverings- og betalingsbetingelser.

Fremgangsmåde: Fakturere salg

Opret en købsfaktura for at registrere din aftale med en kreditor om at købe produkter på bestemte leverings- og betalingsbetingelser.

Fremgangsmåde: Registrere køb

Opret en købsfaktura for alle eller markerede linjer i en salgsfaktura.

Fremgangsmåde: Købe produkter til et salg

Udfør en handling på en ubetalt bogført salgsfaktura for automatisk at oprette en kreditnota og enten annullere salgsfakturaen eller gendanne den, så du kan foretage rettelser.

Fremgangsmåde: Rette eller annullere ubetalte salgsfakturaer

Opret en salgskreditnota for at tilbageføre en bestemt bogført salgsfaktura, så den afspejler, hvilke produkter debitoren returnerer, og hvilke indbetalte beløb der skal refunderes.

Fremgangsmåde: Behandle salgsreturvarer eller annulleringer

Udfør en handling på en ubetalt bogført købsfaktura for automatisk at oprette en kreditnota og enten annullere købsfakturaen eller gendanne den, så du kan foretage rettelser.

Fremgangsmåde: Rette eller annullere ubetalte købsfakturaer

Opret en købskreditnota for at tilbageføre en bestemt bogført købsfaktura, så den afspejler, hvilke produkter du returnerer til kreditoren, og hvilke indbetalte beløb der skal opkræves.

Fremgangsmåde: Behandle købsreturvarer eller annulleringer

Opret et debitorkort for hver debitor, du sælger til.

Fremgangsmåde: Registrere nye debitorer

Opret et kreditorkort for hver debitor, du køber fra.

Fremgangsmåde: Registrere nye kreditorer

Opret et varekort for hver lagervare eller service, som du bruger.

Fremgangsmåde: Registrere nye produkter

Forøg eller reducer en vares lagerantal, for eksempel efter en fysisk optælling eller som en nem måde at registrere købsleverancer.

Fremgangsmåde: Regulere lageret

Tip

Se også