Microsoft Dynamics NAV sætter dig i stand til at styre alle fælles finansprocesser og -oplysninger, f.eks. bogføring af finanstransaktioner, forberedelse af regnskabsoplysninger, håndtering af bankkonti, lageromkostninger, produktionsomkostninger og anlægsaktiver.
Når du opretter et nyt regnskab, skal du konfigurere kontoplanen og konfigurere bogføringsprocesserne. Når finansprocesserne er konfigureret, kan du konfigurere salgs- og købsprocesserne.
Følgende tabel indeholder en opgavesekvens med links til de emner, der rummer beskrivelserne af opgaverne. Opgaverne er angivet i den rækkefølge, de almindeligvis udføres i.
Hvis du vil | Skal du se under |
---|---|
Konfigurere kontoplanen, definere valutaer, bankkonti og regler og standarder for styring af finansielle transaktioner. | |
Udfylde og bogføre finanskladder og gentagelseskladder. | |
Oprette og regulere købsfakturaer, bogføre betalinger og udligne betalinger til fakturaer. | |
Oprette salgsfakturaer, bogføre modtagelser og udligne modtagelser til fakturaer. | |
Styre returneringer af køb og leverandørrefusioner. | |
Bruge Intercompany-dokumenter og -kladder til at minimere dataindtastning, når du bogfører transaktioner mellem Intercompany-partnere. | |
Indlæse transaktioner fra dine Intercompany-partnere og sende transaktioner til dine partnere. | |
Styre lager- og produktionsomkostninger, rapportere omkostninger og afstemme omkostninger med finansposterne. | |
Afslutte en regnskabsperiode, registrere efterposter og overføre saldi fra resultatopgørelseskontoen til balancen. | |
Håndtere bankkonti. | |
Anskaffe, reparere, forsikre, opdele, kombinere, revaluere, afskrive eller sælge anlægsaktiver. |