E-mail-logføring kan bruges til at hente e-mail-aktiviteter mellem en Microsoft Dynamics NAV-sælger eller -indkøber og en Microsoft Dynamics NAV-kontakt. Begge personer skal have gyldige e-mail-adresser, der er registreret på de respektive kort for sælger og kontaktperson.

Du kan oprette e-mail-meddelelser direkte i Outlook, eller du kan oprette dine meddelelser i Microsoft Dynamics NAV. Du kan finde flere oplysninger i Sådan sendes e-mails.

Vigtigt
Den interaktionsskabelon, der er tilknyttet e-mail-logføring, skal have følgende egenskaber:

  • Interaktionsskabelonkode: E-MAIL
  • Interaktionsgruppekode: SYSTEM

Når du kan oprette e-mail-meddelelser ved hjælp af guiden Opret interaktioner, registreres disse interaktioner automatisk i vinduet Interaktionslogposter, der er baseret på den interaktionsskabelon, du brugte, som kræver en vedhæftet fil. Hvis korrespondancetypen er E-MAIL, kan du stadig bruge e-mail-logføring til at oprette en lagringsplacering for e-mails i din virksomhed, der er alment tilgængelige til arbejdsdeling og overførsel. Enhver interaktion bliver også registreret i loggen under interaktionsskabelonkoden E-MAIL.

Hvis du vil bruge e-mail-logføring, får du brug for de nødvendige tilladelsessæt. Overvej at bruge tilladelsessættene BASIC og RM-CONT, der er defineret i Demonstrationsdatabase til CRONUS International Ltd..

Sådan automatiseres og køres e-mail-logføring

  1. Start den opgavekø, du har angivet til at administrere e-mail-logføring. Du kan finde flere oplysninger i Sådan defineres opgavekøer og Sådan konfigureres e-mail-logføring til brug med jobkøen.

  2. I feltet Sendt i Outlook skal du vælge de e-mail-meddelelser, du vil bruge til e-mail-logføring. Meddelelserne skal være fra en registreret Microsoft Dynamics NAV-sælger eller -kontaktperson.

  3. Kopier e-mail-meddelelserne til den kømappe, du har oprettet i offentlige Exchange-mapper.

    Tip
    Du kan bruge Outlook-regler til at automatisere denne proces. For eksempel kan du oprette en regel om altid at kopiere e-mail fra en bestemt kontaktperson til din offentlige kømappe. Du kan finde yderligere oplysninger ved at søge i Outlooks hjælp efter et emne kaldet "Administrer meddelelser ved hjælp af regler".

  4. Når e-mailen i kømappe behandles og anses for at være gyldig, flyttes til den offentlige lagringsmappe. Du kan finde flere oplysninger i Logføring og sporing af e-mail-transaktioner.

  5. I feltet Søg skal du indtaste Interaktionslogposter og derefter vælge det relaterede link.

    Tip
    For at begrænse de poster i logfiler, du får vist, til kun sælgeren, kan du åbne vinduet Interaktionslogposter fra sælgerkortet.

  6. Du kan rulle gennem dokumentet for at finde logposten for den e-mail-meddelelse, der er logført og flyttet til den offentlige lagringsmappe.

  7. Vælg logposten for den e-mail-meddelelse, du vil gennemgå. Du kan gennemse mailen på fanen Startside ved at vælge Vis. E-mail-meddelelsen åbnes i Outlook. Du kan svare på e-mailen. Gentag trin 3 for at få sporet e-mail-interaktionen i Interaktionslog.

Tip

Se også