Efterhånden som din virksomhed vokser, vil du sandsynligvis have oprettet et sæt virksomhedstyper, som du kan bruge til de fleste af dine kunder. Du kan strømline implementeringsprocessen ved at gøre disse typiske typer til virksomhedskonfigurationsskabeloner, der kan genbruges.

Generelt skal du oprette en konfigurationspakke pr. funktionsområde. Du skal f.eks. oprette en pakke til produktionsfunktionerne. På den måde kan du anvende og konfigurere nye områder i en virksomhed, efterhånden som du har brug for dem.

En anden fremgangsmåde er at oprette en pakke, der indeholder de tabeller, der definerer konfigurationen, som følgende:

For at få vist en komplet liste over opsætningstabeller skal du i feltet Søg indtaste Opsætning og derefter vælge det relaterede link.

Sådan oprettes en virksomhedspakke

  1. Opret en ny Microsoft Dynamics NAV-database Du kan finde flere oplysninger i How to: Create Databases.

  2. Oprette en ny virksomhed for skabelonen industri eller løsning. Du kan finde flere oplysninger i Sådan oprettes en ny virksomhed.

  3. Konfigurer den nye virksomhed på den måde, som du har brug for. Udfyld alle nødvendige konfigurationstabeller.

  4. Skifte Microsoft Dynamics NAV Windows-klient og åbne den nye virksomhed. Åbn konfigurationsregnearket.

  5. Tilføj de tabeller, du vil overføre til en anden virksomhed, til regnearket. Tildel kladdelinjerne til pakken.

  6. Opret et spørgeskema til de hyppigst anvendte konfigurationstabeller.

  7. Opret konfigurationsskabeloner til at gøre det lettere at oprette masterdata, f.eks. kunder eller varer.

  8. Udlæs pakken som en .rapidstart-fil.

Tip

Se også