Du kan bruge integration med Microsoft Excel til at oprette Excel-baserede rapporter, der har Microsoft Dynamics NAV-sider eller forespørgsler som datakilder. Dataene i Excel er angivet i et dataområdeformat, som du kan bruge til at oprette pivottabeller og rapporter. Du kan opdatere dataene i Excel for at afspejle opdateringer, der foretages i Microsoft Dynamics NAV.

Vigtigt
Hvis du åbner en side i Excel, kan du ikke indlæse ændringer af dataene tilbage til Microsoft Dynamics NAV.

Integration med Excel

Du kan sende data til Excel på forskellige måder:

Når du sender data til Excel, åbnes dataene i Excel Web App, hvis du har konfigureret Microsoft Dynamics NAV til at bruge Office 365 og Office Web Apps. Du kan redigere projektmappen i Excel Web App, eller du kan åbne den i Excel til yderligere behandling. Du kan finde flere oplysninger i Integrering med Office 365 og SharePoint Online.

Excel-tilføjelsesprogram

Når du har installeret Excel-tilføjelsesprogrammet, føjes der en ny Dynamics NAV-fane til båndet i Excel. Brug kommandoerne på denne fane til at arbejde med data, der eksporteres fra Microsoft Dynamics NAV.

Bemærk
Excel-tilføjelsesprogrammet Microsoft Dynamics NAV er kun tilgængeligt for Microsoft Dynamics NAV Windows-klient, og kun hvis du har Excel installeret. Du kan finde flere oplysninger i Integrering med Office 365 og SharePoint Online.

Eksport af tabeldata

Kun data fra tabeller er inkluderet, når du eksporterer data til Excel. Når du f.eks. eksporterer data fra siden Planlægningskladde, vises kolonnen Advarsel på siden, men eksporteres ikke til Excel, fordi det er et beregnet felt.

Se også