Når kunden indleverer en serviceartikel til reparation, kan du tildele den en fejlkode. Denne kode angiver fejlens art og kan anvendes sammen med løsningskoden til fremtidig brug i forbindelse med mulige reparationsmetoder.
Det afhænger af niveauet for fejlrapporteringen i din virksomhed, om du evt. også får brug for at registrere fejlområdekoder og symptomkoder, når du registrerer fejlkoder. Trin 4 og 5 er kun relevante for virksomheder, som medtager fejlområde- og symptomkoder i deres fejlrapportering.
Sådan registreres fejlkoder
I feltet Søg skal du indtaste Serviceopgaver og derefter vælge det relaterede link.
Vælg den serviceopgave, der indeholder den relevante serviceartikel.
Vælg Serviceartikelkld. i gruppen Serviceopgaver under fanen Naviger.
Vælg den relevante fejlområdekode i feltet Fejlområdekode.
Vælg den relevante symptomkode i feltet Symptomkode.
Vælg den relevante fejlområdekode i feltet Fejlkode. Hvis der ikke findes en relevant fejlkode, kan du oprette en ny fejlkode.
Alternativt kan du registrere både fejl- og løsningskoder vha. fejl-/løsningskoderelationer.
Tip |
---|
Se Arbejde med data for at få flere oplysninger om, hvordan du arbejder med feltet og kolonner. Se Søg for at få yderligere oplysninger om søgning efter bestemte sider. |