Når du opretter en ny sag, skal du også angive de forskellige opgaver, som sagen indeholder. Det gør du ved at tilføje nye linjer i vinduet Sagsopgavelinjer, en opgave pr. linje. Hver sag skal have mindst én opgave.
Sådan oprettes opgaver for en sag
I feltet Søg skal du indtaste Sager og derefter vælge det relaterede link.
Vælg Sagsopgavelinjer i gruppen Proces under fanen Startside, og vælg en sag.
Skriv et tal for sagsopgave i feltet Sagsopgavenr. i vinduet Sagsopgavelinjer. Yderligere oplysninger om, hvordan du nummerer opgaver kan du se i feltet Sagsopgavenr.
Skriv en beskrivelse af sagsopgaven i feltet Beskrivelse.
Marker en af indstillingerne i feltet Sagsopgavetype:
-
Konto
-
Overskrift
-
Sum
-
Fra-sum
-
Til-sum
Du kan finde flere oplysninger om disse typer i feltet Sagsopgavetype.
-
Konto
Hvis du vil tildele en sagsbogføringsgruppe til en opgave, skal du vælge en kode i feltet Sagsbogføringsgruppe for opgaven. Hvis du ikke kan vælge en kode, bruges værdien fra den Sagsbogføringsgruppe, der er angivet på sagskortet.
Angiv om igangværende arbejde skal beregnes for opgaven og alle tidligere tomme opgaver efter den forrige opgavegruppering i feltet VIA i alt:
-
Angiv I alt for at inkludere gruppen med opgaver i en beregning af igangværende arbejde.
-
Angiv Udelukket for at udelukke opgaven fra en beregning af igangværende arbejde. Denne indstilling kan være nyttig, hvis du stadig planlægger en opgave for en sag, og du ikke har bogført noget forbrug eller nogen fakturaer.
Vælg knappen OK.
-
Angiv I alt for at inkludere gruppen med opgaver i en beregning af igangværende arbejde.
Tip |
---|
Se Arbejde med data for at få flere oplysninger om, hvordan du arbejder med feltet og kolonner. Se Søg for at få yderligere oplysninger om søgning efter bestemte sider. |