Du kan begrænse hver opgave, du har oprettet for en sag, til planlægningslinjer. En planlægningslinje kan bruges til at hente alle oplysninger, du vil spore for en sag. Du kan bruge planlægningslinjer til at tilføje oplysninger, f.eks. hvilke ressourcer der kræves, eller til at hente de varer, der er brug for til at fuldføre sagen.

Du kan f.eks. oprette en opgave for at få kundens godkendelse. Du kan knytte den pågældende opgave til planlægningslinjer for varer, f.eks. et møde med kunden og oprettelse af en servicekontrakt.

For hver planlægningslinje skal du definere en linjetype, som kan være Skema, Kontrakt eller begge dele.

Derudover kan du angive en kontotype og indsætte oplysninger, f.eks. antal. Derudover kan du angive en type og indsætte oplysninger, f.eks. antal. Efterhånden som du tilføjer oplysninger, indsættes oplysninger om omkostninger automatisk. Når du f.eks. indtaster en ny linje, er omkostning, pris og rabat for ressourcer og varer først baseret på de oplysninger, der er defineret på ressource- og varekort.

Sådan oprettes en sagsplanlægningslinje

  1. I feltet Søg skal du indtaste Sager og derefter vælge det relaterede link.

  2. Vælg en sag. Vælg Sagsopgavelinjer under fanen Startside.

  3. Vælg en sagsopgave, hvor Sagsopgavetype er Bogføring. Under fanen Startside i gruppen Behandl skal du vælge Sagsplanlægningslinjer.

  4. I vinduet Sagsplanlægningslinjer kan du på en ny line oprette en planlægningslinje med oplysninger som f.eks. Type og Antal. Tilføj så mange linje, der er brug for i opgaven.

Tip
Hvis du vil se alle planlægningslinjer for alle sager på samme tid, skal du vælge Ryd Filter i gruppen side under fanen Handlinger. Hvis du derefter vil se planlægningslinjer for netop én sag, skal du angive sagsnummeret i feltet Skriv for at filtrere i filterruden.

Sådan ændres en sagsplanlægningslinje

  1. I feltet Søg skal du indtaste Sager og derefter vælge det relaterede link.

  2. Vælg en sag. Vælg Sagsopgavelinjer under fanen Startside.

  3. Vælg en sagsopgave, hvor Sagsopgavetype er Bogføring. Under fanen Startside i gruppen Behandl skal du vælge Sagsplanlægningslinjer.

  4. Marker den værdi, som du ønsker at opdatere, foretag dine rettelser, og vælg derefter knappen OK.

Vigtigt
En sagsplanlægningslinje kan være oprettet automatisk, hvis du har angivet, at Microsoft Dynamics NAV skal oprette en linje, når der oprettes en sagspost. Hvis det er tilfældet, bliver du, når du prøver at ændre planlægningslinjen, spurgt, om du vil fortsætte. Vælg knappen Ja for at gemme dine ændringer og fortsætte.

Tip

Se også