Hvis du har købt en vare, som du ikke er tilfreds med, og du har aftalt med leverandøren, at du kan returnere den, kan du oprette en købsreturvareordre og på den måde registrere returneringen.
Benyt følgende fremgangsmåde, hvis du vil oprette en returvareordre. Fremgangsmåden starter fra det punkt, hvor du har modtaget varen.
Sådan oprettes en købsreturvareordre
Indtast Købsreturvareordrer i feltet Søg, og vælg derefter det relaterede link.
Under fanen Startside i gruppen Ny skal du vælge Ny.
Undlad at udfylde feltet Nummer, så der automatisk indsættes det næste nummer fra standardnummerserien. Du kan også vælge feltet for at vælge en alternativ serie.
Angiv nummeret på den leverandør (kreditor), som du oprindeligt købte varerne fra, i feltet Leverandørnr..
Oversigtspanelet Generelt og alle andre oversigtspaneler er nu udfyldt med masterdata fra kreditorkortet.
Udfyld feltet Leverandørautorisationsnr., hvis du har modtaget et returvareautorisationsnummer fra leverandøren.
Udfyld linjerne manuelt, eller brug en af følgende funktioner til at kopiere oplysninger fra andre dokumenter.
Funktion Beskrivelse Hent bogførte bilagslinjer, der skal tilbageføres
Kopierer linjerne for et eller flere bogførte dokumenter, der skal tilbageføres.
Kopier linjer
Kopierer både sidehoved og linjerne i et og samme bogført eller åbent dokument, der skal tilbageføres.
Afkrydsningsfeltet Obl. beløbstilbageførsel skal være markeret i vinduet Købsopsætning.
Når du bogfører købsreturvareordren, oprettes der et link til den oprindelige varepost i feltet Udl.varepostløbenr. for at sikre, at omkostningerne kopieres fra den oprindelige bogførte købsordre.
Vælg feltet Returårsagskode for at vælge en relevant kode til at beskrive årsagen til, at du returnerer varen.
Tip |
---|
Se Arbejde med data for at få flere oplysninger om, hvordan du arbejder med feltet og kolonner. Se Søg for at få yderligere oplysninger om søgning efter bestemte sider. |