Administration af projektforsyninger i form af varer, tjenester og udgifter er et integreret og vigtigt aspekt af udførelse af alle sager. Du kan benytte disponibelt lager eller oprette sagsspecifikke køb vha. købsordrer og/eller købsfakturaer. Hvis købsprocessen ikke forudsætter, at den fysiske transaktioner registreres separat, kan et køb behandles udelukkende i en købsfaktura eller i en sagsfinanskladde. Sagsfinanskladden er en finanskladde, der er integreret med finans. Den er udformet til bogføring af sagstransaktioner, f.eks. forbrug og udgifter.
Et servicejob på en computer kræver f.eks. en ny disk. Du opretter en købsfaktura for at købe en ny disk og registrerer den sag, disken skal bruges i.
Følgende tabel beskriver en serie opgaver med links til de emner, der beskriver dem. Disse opgaver vises i den rækkefølge, som de normalt udføres.
For at | Skal du se |
---|---|
Købe forsyninger, der skal bruges i en sag. | |
Spore og overvåge status for sagsforbundne købsordrer | |
Registrere forbrug og udgifter for finanskonti med integration til finans | |
Bogføre forbruget af disponibelt lager. | |
Registrere forbrug for udgifter for finanskonti og sagsressourcer uden opdatering af finans | Sådan gør du: Registrere forbrug af ressourcer og finanskonti på sager |
Registrere sagsrelaterede udgifter | Sådan gør du: Bogføre sagsarbejdsrelaterede udgifter fra sagsfinanskladder generelt |
Få mere at vide om relationerne mellem Forbrug og Linjetype for sag |