Når du ekspederer en sag, kan du få flere oplysninger om forbruget i forhold til din plan. Det kan du nemt gøre ved at oprette en tilknytning mellem dine sagsplanlægningslinjer og det faktiske forbrug. På denne måde kan du holde styr på dine omkostninger og nemt se, hvor meget arbejde, der mangler at blive udført. Som standard er sagsplanlægningslinjetypen Tidsplan, men brug af linjetypen Både tidsplan og kontrakt har samme virkning. Du kan angive dette for alle sager eller pr. sagsbasis.

Når du har oprettet forbrugssporing, kan du gennemse oplysninger på sagsplanlægningslinjen. Du kan angive antallet af ressourcen, varen eller finanskontoen, og derefter angive, hvilket antal, du vil overføre til sagskladde. Ved at markere feltet Restantal kan du få et samlet overblik over, hvad der stadig mangler at blive overført og bogført på kladden.

Når afkrydsningsfelt Anvend anvendelseslink er markeret, og sagsplanlægningslinjetypen er Kontrakt, oprettet Microsoft Dynamics NAV en sagsplanlægningslinjetypen Tidsplan, når du bogfører kladdelinjen.

Sådan angive en standardforbindelse mellem sag, planlægningslinjer og forbrug

  1. I feltet Søg skal du indtaste Sagsopsætning og derefter vælge det relaterede link.

  2. På oversigtspanelet Generelt skal du markere afkrydsningsfeltet Anvend anvendelseslink som standard.

    Når afkrydsningsfelt er markeret, vil alle nye sager anvende anvendelseslinket.

Sådan angives en standardforbindelse mellem sagsplanlægningslinjer og forbrug pr. sag

  1. Indtast Sager i feltet Søg, og vælg derefter det relaterede link.

  2. Vælg den sag, som du ønsker, og åbn sagskortet. Sagsstatus kan angives til en enhver anden indstilling end Fuldført.

  3. På oversigtspanelet Bogføring, skal du vælge afkrydsningsfeltet Anvend anvendelseslink.

    Når afkrydsningsfelt er markeret, kan du se antallet af ressourcen, varen eller finanskontoen og det restantal, der endnu ikke er bogført på sagskladden. Desuden kan du ændre det antal, som du ønsker skal overføres til kladden.

Tip

Se også