Hvis et dokument (en rekvisition, et tilbud, en ordre, en rammeordre, en faktura, en returvareordre eller en kreditnota) sendes til godkendelse hos dig, uden at det opfylder de nødvendige krav til godkendelse, kan du vælge at afvise dokumentet.

Sådan afvises et dokument

  1. I feltet Søg skal du indtaste Godkendelsesposter og derefter vælge det relaterede link.

  2. Markér det eller de dokumenter, du vil afvise, og vælg derefter Afvis. Hvis du har valgt den nødvendige opsætning, åbnes vinduet Godkendelsesbemærkninger.

  3. Du kan skrive en bemærkning i vinduet Bemærkning, hvor du forklarer, hvorfor du har afvist dokumentet. Bemærkningen gemmes på linjerne Godkendelsespost, så den, der har anmodet om godkendelse, kan se dem.

Når kildedokumentet er afvist, opdaterer Microsoft Dynamics NAV status for godkendelsesposten fra Oprettet til Afvist. Hvis der er valgt indstillinger til dokumentet, så der kræves mere end én godkender, og en af godkenderne afviser dokumentet, ændres dokumentets status fra Afventer godkendelse til Åben. Den person, der har oprettet dokumentet, kan redigere det og derefter anmode om godkendelse igen.

Tip
  • Hvis du vil se dokumentet, før du afviser det, skal du markere det i vinduet Godkendelsesposter og under fanen Naviger i gruppen Vis vælge Dokument for at åbne en kopi af dokumentet.
  • Du kan konfigurere processen, så der sendes en e-mail med meddelelse til hver enkelt godkender. På den måde får de besked om, at dokumentet er afvist. Notifikationen kan også indeholde bemærkninger, der forklarer hvorfor.
  • Du kan få vist en liste over de dokumenter, der er sendt til godkendelse hos dig, i vinduet Godkendelsesposter.

Tip

Se også