Når du har fuldført alle aktiviteter for en sag, inklusive bogføring og fakturering af forbrug, skal du opdatere sagen for at få status Afsluttet. Når du angiver status til Afsluttet, skal du tilbageføre evt. igangværende arbejde eller registrering, der er bogført til finans.

Sådan opdateres sagsstatus

  1. I feltet Søg skal du indtaste Sager og derefter vælge det relaterede link.

  2. Marker en sag, åbn den til redigering og ændre feltet Status til Afsluttetsagskortet.

Sådan beregnes sagens færdiggørelsesgrad

  1. Når du har opdateret sagsstatus til Afsluttet, skal du udføre kørslen Beregn VIA - finansafstemning.

  2. Peg på Igangværende arbejde og vælg derefter Beregn Igangværende arbejde i gruppen Funktioner under fanen Handlinger.

    De VIA-poster for sagen, som blev oprettet ved at udføre kørslen, vil nu være markeret i feltet Sagen er fuldført for at vise, at de er færdiggørelsesposter.

  3. Vælg Poster for igangværende arbejder i gruppen Igangværende arbejde under fanen Naviger.

Sådan bogføres sagens færdiggørelsesgrad

  • Peg på Igangværende arbejde, og vælg derefter Bogfør igangværende arbejde under fanen Handlingersagskortet. Sagsvinduet til kørslen Bogfør VIA for sag åbnes.

    Sagens VIA-finansposter, som blev oprettet ved at udføre kørslen, vil nu være markeret i feltet Sagen er fuldført for at vise, at de er færdiggørelsesposter.

Tip

Se også