Åbn vinduet Indkommende dokumenter.

Indeholder linjer, der repræsenterer de dokumenter, som forretningspartnere har sendt til dig, enten vedhæftet en mail eller anden elektronisk overførsel eller som papirformat, der er indscannet til en fil. Det indgående dokument kan repræsentere en købs- eller salgsaftale, der endnu ikke er registreret i Microsoft Dynamics NAV. Dette er typisk i forbindelse med køb, hvor disse filer kan repræsentere fakturaer fra dine kreditorer eller betalingskvitteringer for udgifter eller mindre køb. Du kan finde flere oplysninger i Fremgangsmåde: Behandle indgående dokumentfiler.

For hver linje kan du oprette et relateret dokument, f.eks. en købsfaktura eller en kladdelinje, som gør det muligt at behandle og bogføre den relaterede forretningstransaktion. Den modtagne fil, f.eks. en indscannet faktura fra en kreditor, er knyttet til købsfakturaen som en linje i faktaboksen Links. Når købsfakturaen er bogført, kan du bruge funktionen Naviger fra de oprettede finansposter til at finde den relaterede indgående dokumentfil. Hvis du ønsker flere oplysninger, kan du se sektionen "Sådan vises et indgående dokument fra relaterede bogførte poster" i Fremgangsmåde: Behandle indgående dokumentfiler.

Bemærk
Hvis du har oprettet et dokument eller en kladdelinje manuelt uden at bruge funktionen i vinduet Indkommende dokumenter, kan du vælge feltet Løbenummer for indgående dokumenter og derefter vælge det relaterede indgående dokument i vinduet Indkommende dokumenter. Du kan finde flere oplysninger i Løbenummer for indgående dokumenter.

Du kan medtage en godkendelsesproces ved at konfigurere brugere, der skal godkende et indgående dokument, før en anden bruger kan oprette et relateret Microsoft Dynamics NAV-dokument. Du kan finde flere oplysninger i Godkendere af indgående dokumenter.

Tip

Se også