Når du har repareret en serviceartikel, kan du registrere både fejlkoden og løsningskoden for varen ved at vælge en kombination fra de eksisterende fejl/løsningskoderelationer.

Sådan registreres fejl/løsningskoder

  1. I feltet Søg skal du indtaste Serviceopgaver og derefter vælge det relaterede link.

  2. Vælg den linje, der indeholder den relevante serviceartikel. Vælg Serviceartikelkld. i gruppen Serviceopgaver under fanen Naviger.

  3. I vinduet Serviceartikelkladde under fanen Naviger i gruppen Regneark skal du vælge Fejl/løsn.koderelationer. Vinduet Fejl/løsn.koderelationer åbner.

    Der sættes automatisk filtre på de relationer, der vises i vinduet, fordi serviceartikelgruppen og fejlkoderne kopieres fra vinduet Serviceartikelkladde.

  4. Udfyld linjen. Marker den korrekte kombination af fejl- og løsningskoder, og vælg derefter knappen OK for at kopiere den til serviceartiklen. Hvis der ikke kan findes en passende kombination, kan du oprette en ny kombination i vinduet.

De valgte fejl- og løsningskoder vises nu i de tilsvarende felter i vinduet Serviceartikelkladde. Du kan også registrere koderne direkte i dette vindue.

Tip

Se også