Når du har oprettet serviceordrer eller tilbud, kan du allokere ressourcegrupper, f.eks. grupper af teknikere, til at udføre serviceopgaverne i ordrerne eller tilbuddene.

Allokere en ressourcegruppe

  1. I feltet Søg skal du indtaste Ordreoversigt og derefter vælge det relaterede link.

  2. Find den relevante serviceordre.

  3. Vælg Ressourceallokeringer i gruppen Skabelon under fanen Naviger. Vinduet Ressourceallokeringer åbnes.

  4. Marker den ikke-aktive allokeringspost med den serviceopgave, du vil allokere en ressource til.

    Hvis der ikke er nogen ikke-aktiv allokeringspost, skal du oprette en. Under fanen Startside i gruppen Ny skal du vælge Ny.

  5. Vælg den relevante ressourcegruppe i feltet Ressourcenr..

    Hvis kolonnen ikke er synlig, skal du åbne genvejsmenuen for kolonneoverskrifter og derefter vælge Vælg kolonner for at tilføje den.

  6. Udfyld felterne Allokeringsdato og Allokerede timer.

    Statussen for ressourceallokeringen opdateres automatisk til at være Aktiv.

Gentag disse trin for hver dato, du vil allokere ressourcegruppen til serviceopgaven.

Bemærk
Der kan kun være aktive allokeringsposter med én ressource eller ressourcegruppe ad gangen.

Tip

Se også