Når en kunde køber en ny vare og vil have den med på en eksisterende servicekontrakt eller et kontrakttilbud, kan du registrere varen som en serviceartikel og derefter føje den til kontrakten eller kontrakttilbuddet som en ny kontraktlinje.

Sådan føjes en kontraktlinje til en servicekontrakt eller et kontrakttilbud

  1. Indtast Servicekontrakter i feltet Søg, og vælg derefter det relaterede link.

  2. Åbn den relevante servicekontrakt eller det relevante servicekontrakttilbud, hvor der skal tilføjes en ny kontraktlinje.

  3. Under fanen Handlinger i gruppen Funktioner skal du vælge Åbn kontrakt for at åbne servicekontrakten eller servicekontrakttilbuddet til redigering.

  4. Markér feltet Tillad beløb, der ikke stemmer på oversigtspanelet Fakturadetaljer, hvis du vil ændre det årlige beløb og fordele differencen i det årlige beløb manuelt på kontraktlinjerne. Ellers skal du fjerne markeringen fra afkrydsningsfeltet Tillad beløb, der ikke stemmer. Dette fordeler differencen i det årlige beløb automatisk på kontraktlinjerne, når du har ændret det årlige beløb.

  5. På oversigtspaneldet Linjer skal du indsætte en korrekt serviceartikel eller vare eller tekstbeskrivelse på hver kontraktlinje. Du kan også indsætte kontrakttilbudslinjer. Bemærk, at det er muligt at oprette flere kontrakter pr. serviceartikel, så den tages med i flere servicekontrakter eller kontrakttilbud på samme tid.

  6. Kontroller, og ret tallene i felterne Linjerabatpct., Linjerabatbeløb, Svartid, Serviceperiode og de øvrige felter efter behov.

Tip

Se også