Du skal rutinemæssigt anvende indgående og udgående betalinger foretaget på det elektroniske bankwebsted til de relaterede forretningsmæssige bilag i Microsoft Dynamics NAV og derefter bogføre betalingerne til poster i debitor, kreditor, Finans og bank for at afregne dine intercompany-transaktioner. Du kan bruge en funktion til automatisk udligning og andre funktioner i vinduet Finanskladde til hurtigt at behandle betalinger baseret på bankkontoudtog, der er importeret fra dit elektroniske bankwebsted.

Bemærk
Hvis du ikke behandler debitorbetalinger, der er baseret på importerede bankkontoudtog, eller hvis du ikke behøver automatisk udligning, kan du udføre de samme opgaver manuelt i vinduet Betalingsregistrering. I dette vindue kan du bruge en simpel oversigt over betalinger, der er foretaget, bogføring af engangsbeløb og andre funktioner til at finde og oprette relaterede salgsdokumenter. Du kan finde flere oplysninger i Sådan gør du: behandl betalinger manuelt.

Tabellen herunder indeholder en serie opgaver, der er knyttet til de emner, hvor de beskrives. Disse opgaver vises i den rækkefølge, som de normalt udføres.

For atSkal du se

Importér bankkontoudtog fra dit elektroniske bankwebsted til vinduet Finanskladde som det første trin i betalingsbehandlingen.

Fremgangsmåde: Importere bankkontoudtog

Anvende betalinger til åbne fakturaer eller kreditnotaer ved hjælp af en automatisk udligningsfunktion i vinduet Finanskladde. Brug regler for tilknytning, der knytter betalinger til debet- eller kreditkonti, og en modkonto i henhold til den tekst, der findes i beskrivelsen af betalingen.

Sådan gør du: Automatisk udligning af betalinger med åbne bilag

Lær, hvordan tilknytning af regler angivet i vinduet Kontokobling hjælper dig med at udligne betalinger automatisk i vinduet Finanskladde.

Eksempel - automatisk betalingsudligning baseret på kontotilknytning

Se også