I Microsoft Dynamics NAV kan du konfigurere de standardopgaver, du skal bruge for at kunne opfylde virksomhedens krav til kundeservice. For at dette skal lykkes, skal du bestemme, hvilke servicetilbud jeres serviceorganisation skal understøtte. Desuden vil du muligvis ønske at etablere en struktur, hvor der kan angives arbejdsniveauer for servicemedarbejdere.
Når du har gjort dette, kan du skemalægge, hvilke kvalifikationer en bestemt serviceartikel kræver, og hvilke medarbejdere der har disse kvalifikationer. Dette gør det let at oprette serviceordrer og administrere sagsopgaver. Du kan også administrere, hvor mange timer en serviceopgave typisk tager, reparationsstatus og medarbejderarbejdstider.
I nedenstående tabel beskrives en serie opgaver med hyperlinks til de emner, hvor de beskrives. Disse opgaver vises i den rækkefølge, som de generelt udføres i.
Hvis du vil | Se |
---|---|
Konfigurere og tilpasse serviceartikler og servicegrupper. Dette omfatter bestemmelse af, hvilke kvalifikationer der kræves til en service, og vejledning til fejlfinding. | |
Definere servicetimer og statustyper for at føje forudsigelighed til servicestyringsprogrammet. | |
Konfigurere et værktøj til administration af opgaver for servicerepræsentanter og ressourcer på basis af tilgængelighed, kvalifikationer og afstand. |