Marketingfunktionerne i Microsoft Dynamics NAV hjælper dig med at styre og understøtte marketing- og salgsindsatsen. Med disse funktioner får du adgang til dækkende og præcise oplysninger, så du kan fokusere på interaktioner med dine foretrukne kundemålgrupper.
Du kan målrette potentielle kunder ved at bruge forskellige typer marketingkampagner. Du kan gruppere kunder ud fra fælles egenskaber. Derefter kan du segmentere kunderne i forskellige mailgrupper, f.eks. i forhold til de data, der er opnået ved profilering. Marketingkampagner kan f.eks. være annoncer, tv-reklamer, direct mail eller marketingkampagner via e-mail.
Gode fremgangsmåder ved salg og marketing drejer sig primært om, hvordan du træffer de bedste beslutninger på det rette tidspunkt. Microsoft Dynamics NAV giver en præcis og rettidigt oversigt over dine kontaktoplysninger, så du kan betjene dine vordende kunder mere effektivt og øge kundetilfredsheden.
Du kan bruge marketingfunktionerne til at:
-
Forbedre succesen med din CRM-indsats (Customer Relationship Management) og øge produktiviteten.
-
Foretage velinformerede beslutninger om kunder og skærpe din konkurrenceevne.
-
Tilpasse løsningen, så den passer dine processer og skaber vækst i forretningen.
Følgende tabel indeholder en opgavesekvens med links til de emner, der rummer beskrivelserne af opgaverne. Disse opgaver vises i den rækkefølge, som de normalt udføres.
For at | Skal du se |
---|---|
Definere marketingfunktioner og begynde at oprette kundegrupper. | |
Oprette en systematisk måde at indsamle og klassificere oplysninger om virksomheder og kontaktpersoner i disse virksomheder. | |
Oprette en marketingkampagne og definere udløsere af handlingspunkter eller opgaver, f.eks. hvornår der skal udsendes opfølgende breve. | |
Definere en målgruppe af kontakter, knytte dem til en marketingkampagne, som rummer bestemte aktiviteter - og få salg ud af leads. |