Dit firma har regelmæssigt møder med mulige firmakunder, hvilket som regel udvikler sig til forretningsforhold. Oplysninger om en ny kontaktperson skal registreres, så kommunikationen kan fortsættes.
Hvis du tilknytter flest mulige data om et bestemt firma, sikrer du, at kommunikationen bliver effektiv. Hvis du f.eks. tilknytter den relevante branche, sikrer du dig, at specifikke firmaer inkluderes i al relevant kommunikation.
Du kan også definere det forretningsforhold, du har til en kontaktperson. En kontaktperson kan f.eks. være et emne, en bank eller en kontrahent.
Følgende tabel indeholder en opgavesekvens med links til de emner, der rummer beskrivelserne af opgaverne. Disse opgaver vises i den rækkefølge, som de normalt udføres.
For at | Skal du se |
---|---|
Definere et kontaktkort til en ny virksomhed. | |
Oprette en kontakt fra en eksisterende kunde, leverandør eller konto. | Sådan oprettes kontakter ud fra debitorer, kreditorer eller bankkonti |
Definere en alternativ adresse for en kontakt. | |
Beskrive forretningsrelationen til en virksomhedskontakt. | |
Placere en virksomhed i den relevante branchegruppe, f.eks. detail. | |
Tildele webkilder (søgemaskiner og websteder) til dine kontakter for at angive, hvor på internettet du har tænkt at søge oplysninger om kontakterne. | |
Knytte et fotografi eller et logo til en virksomhed (i *.bmp-format). |