Åbn vinduet Arbejdsseddel.
Registrerer det faktiske antal varer eller den faktiske tid, der er brugt i forbindelse med salgsordren. Dokumentet kan f.eks. benyttes af personale, som udfører en eller anden form for behandling i forbindelse med salgsordren. Det kan også udlæses til Excel, hvis der er brug for at behandle salgslinjedataene yderligere.
Der findes en nyttig udskrift til salgsordrer, hvor der udføres en eller anden funktion, f.eks. montage, installation eller andet, inden salgsordren færdiggøres. Den udskrevne arbejdsseddel kan bruges af arbejdere til at hente arbejdsrelaterede oplysninger om salgsordren og returnere håndskrevne værdier på dokumentet, som salgsordren evt. skal opdateres med - hvis disse værdier skal faktureres sammen med salgsordren. De indskrevne værdier kan også afspejle internt vare- og tidsforbrug, som ikke skal faktureres til kunden, men som skal bogføres i en varekladde eller ressourcekladde. Arbejdssedlen kan bruges til følgende formål:
-
En liste over involverede varer, ressourcer og mængder i de forventede værdier.
-
Arbejdsinstruktioner
-
Et sted, hvor du kan registrere det antal, der bruges under arbejdet på salgsordren, hvis det adskiller sig fra de forventede værdier.
-
Et sted, hvor du kan registrere varer eller ressourcer, der bruges under arbejdet på salgsordren, men ikke kan faktureres på salgsordren. Ekstra forbrug skal bogføres på vare- eller ressourcekladder for at afspejle den interne afvigelse i antal eller værdi.
Arbejdsrækkefølgedokumentet udskrives med salgsordredataforudindstillingen. Den har følgende tomme felter til at angive de faktiske mængder, der er anvendt under arbejde:
- Anvendt antal: Indtast den mængde, der blev brugt til salgsordren, hvis denne mængde adskiller sig fra den forventede mængde, i feltet Antal på salgsordrelinjen).
- Enhed: er koblet til feltet Avendt antal og bruges, hvis antallet blev anvendt i en anden enhed.
Indstillinger
Udskriv til Excel: Du kan også udlæse dataene i arbejdsrækkefølgedokumentet direkte til Excel, når du klikker på Udskriv eller Vis udskrift. Det gør du ved at markere afkrydsningsfeltet Udlæs til Excel i oversigtspanelet Indstillinger.
Tip |
---|
Se Vise testrapporter inden bogføring, Sådan vises og udskrives rapporter og Sådan angives filtre for at få flere oplysninger om, hvordan du arbejder med rapporter. Se Søg for at få yderligere oplysninger om søgning efter bestemte sider. |