En serviceartikel kan bestå af flere komponenter, som kan udskiftes med reservedele, når varen repareres. Komponenterne defineres i vinduet Komponentoversigt - serviceart.

Sådan defineres serviceartikelkomponenter

  1. Indtast Serviceartikler i feltet Søg, og vælg derefter det relaterede link.

  2. Åbn den serviceartikel, som du vil definere komponenter for.

  3. Vælg Komponenter i gruppen Serviceart. under fanen Naviger. Vinduet Komponentoversigt - serviceart. åbnes.

  4. Tilføj en ny komponent. Under fanen Startside i gruppen Ny skal du vælge Ny.

  5. I feltet Type skal du vælg Serviceartikel, hvis komponenten selv er en registreret serviceartikel. Ellers skal du vælge Vare.

  6. Vælg den artikel eller serviceartikel, som er en komponent i serviceartiklen, i feltet Nummer.

  7. Udfyld de andre felter i vinduet Komponentoversigt .- serviceart. .

Gentag disse trin for hver komponent, du vil definere for serviceartiklen.

Tip

Se også