Du kan knytte noter til debitorer, varer eller fakturaer med integration af Microsoft OneNote. Der kan oprettes OneNote-noter for en bestemt post, men også for en hel side, afhængigt af opsætningen. Du kan tilknytte noter, påmindelser eller billeder til en bestemt post , f.eks. en debitor. Du kan også oprette en note, der er knyttet til en hel side, så der er separate instruktioner om, hvordan du håndterer debitorer, varer eller kladder.

Vigtigt
Sidenoter kan kun bruges på sider, der er baseret på en kildetabel. Det betyder, at for eksempel siden Rollecenter ikke kan bruge sidenoter.

Advarsel
OneNote-integration gør det muligt for brugere at dele deres OneNote-lager, hvilket betyder, at oplysningerne i et delt OneNote-lager kan læses af personer, der har adgang til det pågældende lager.

At konfigurere OneNote-integration for en gruppe brugere

  1. I feltet Søg skal du angive Profiler og derefter vælge det relaterede link.

  2. Vælg den profil, der skal foretages OneNote-justeringer for.

  3. På fanen Startside skal du vælge Rediger.

  4. Marker afkrydsningsfeltet Brug postnoter.

  5. I feltet Postnotesbog skal du indtaste den sti, hvor Microsoft Dynamics NAV skal få adgang til notesbogen.

    Bemærk
    Du kan finde disse oplysninger i Microsoft OneNote ved brug af fanen Filer. Vælg den OneNote-bog, du vil bruge. Dette kan deles mellem de bøger, der er angivet i Notesbogsoplysninger, eller du kan oprette en ny. Kopier stien til notesbogen.

    Tip
    Du kan bruge tilpasning til at overføre OneNote-handlingen til båndet, så den er mere tilgængelighed.

  6. Marker afkrydsningsfeltet Brug sidenoter.

  7. I feltet Sidenotesbog skal du indtaste den sti, hvor Microsoft Dynamics NAV skal få adgang til notesbogen.

  8. Vælg knappen OK.

    Vigtigt
    Rolledefineret klient skal genstartes, for at ændringerne kan træde i kraft.

Tip