Når du modtager et køb over flere leverancer, kan du vælge at fakturere de enkelte delleverancer, efterhånden som de modtages, eller den komplette leverance, når du har modtaget hele ordren.

Sådan bogføres en delvise købsfaktura

  1. Indtast Købsordre i feltet Søg, og vælg derefter det relaterede link.

  2. Under fanen Startside i gruppen Ny skal du vælge Ny.

  3. Opret en indkøbsordre. Du kan finde flere oplysninger i Sådan oprettes købsfakturaer.

  4. Klik i feltet Fakturer (antal), og indtast det antal varer, som du vil fakturere.

  5. På fanen Handlinger i gruppen Bogføring vælger du Bogfør.

  6. Vælg Faktura, og vælg derefter knappen OK.

    Det antal, du indtastede i feltet Fakturer (antal) bogføres som faktureret. Bemærk, at felterne Fakturer (antal) og Faktureret (antal) opdateres tilsvarende.

  7. Gentag disse trin, hver gang du modtager en del af ordren, indtil hele ordren er blevet modtaget.

Tip

Se også