Rollecentrene i Rolledefineret klient giver adgang til vigtige opgaver og oplysninger, du skal bruge. Rollecentre er knyttet til brugerprofiler for at levere kun de oplysninger og aktiviteter, den pågældende profil er interesseret i. Du kan tilpasse et rollecenter for at medtage eller fjerne yderligere oplysninger og aktiviteter, der er relateret til en profil. Du kan også ændre det standardrollecenter, der åbnes, når du åbner Rolledefineret klient til Microsoft Dynamics NAV.

Sådan ændres et rollecenter

  1. I feltet Søg skal du angive Profiler og derefter vælge det relaterede link.

  2. På listen Profiler skal du vælge den profil, der er knyttet til det rollecenter, du vil angive som standard. Vælg f.eks Bogholder. Du kan også vælge den profil, du vil bruge, og under fanen Startside i gruppen Administrer skal du vælge Rediger.

  3. I vinduet Profilkort skal du vælge afkrydsningsfeltet Standardrollecenter og derefter vælge knappen OK.

  4. Luk og genåbn Microsoft Dynamics NAV for at få vist det nye rollecenter.

Tip