Du opretter målgrupper for at vælge en gruppe kontaktpersoner i overensstemmelse med bestemte kriterier. F.eks. den branche, som kontaktpersonerne arbejder i, eller dine forretningsmæssige relationer med kontaktpersonerne. Du kan oprette en målgruppe for at vælge de kontaktpersoner, som er målet med en kampagne.

Der er to trin involveret i oprettelse af en målgruppe:

Du skal oprette målgruppen, før du kan vælge kontaktpersoner i gruppen.

Følgende tabel indeholder en opgavesekvens med links til de emner, der rummer beskrivelserne af opgaverne. Disse opgaver er angivet i den rækkefølge, de almindeligvis udføres i.

Hvis du vilSkal du se under

Oprette målgrupper, som gør det muligt for dig at vælge en gruppe kontakter. F.eks., direct mail.

Sådan oprettes målgrupper

Føje kontaktpersoner til en bestemt målgruppe.

Sådan tilføjes kontakter til målgrupper

Beslutte, hvilke kontakter du vil bevare i en målgruppe.

Sådan begrænses målgrupper

Angive, hvilke kontakter du vil fjerne fra en målgruppe.

Sådan fjernes kontakter fra målgrupper