Marketingfunktionerne i Microsoft Dynamics NAV hjælper dig med at styre og understøtte marketing- og salgsindsatsen. Med disse funktioner får du adgang til dækkende og præcise oplysninger, så du kan fokusere på interaktioner med dine foretrukne kundemålgrupper.

Du kan målrette potentielle kunder ved at bruge forskellige typer marketingkampagner. Du kan gruppere kunder ud fra fælles egenskaber. Derefter kan du segmentere kunderne i forskellige mailgrupper, f.eks. i forhold til de data, der er opnået ved profilering. Marketingkampagner kan f.eks. være annoncer, tv-reklamer, direct mail eller marketingkampagner via e-mail.

Gode fremgangsmåder ved salg og marketing drejer sig primært om, hvordan du træffer de bedste beslutninger på det rette tidspunkt. Microsoft Dynamics NAV giver en præcis og rettidigt oversigt over dine kontaktoplysninger, så du kan betjene dine vordende kunder mere effektivt og øge kundetilfredsheden.

Du kan bruge marketingfunktionerne til at:

Følgende tabel indeholder en opgavesekvens med links til de emner, der rummer beskrivelserne af opgaverne. Disse opgaver vises i den rækkefølge, som de normalt udføres.

For atSkal du se

Definere marketingfunktioner og begynde at oprette kundegrupper.

Konfigurere marketingproces

Oprette en systematisk måde at indsamle og klassificere oplysninger om virksomheder og kontaktpersoner i disse virksomheder.

Oprette og administrere kontakter

Oprette en marketingkampagne og definere udløsere af handlingspunkter eller opgaver, f.eks. hvornår der skal udsendes opfølgende breve.

Udarbejd marketingplan

Definere en målgruppe af kontakter, knytte dem til en marketingkampagne, som rummer bestemte aktiviteter - og få salg ud af leads.

Gennemfør kampagne

Se også