Hver bruger, som udfører lageraktiviteter, skal være defineret som en lagermedarbejder, der er tildelt én standardlokation og evt. flere ikke-standardlokationer. Denne brugeropsætning filtrerer alle lageraktiviteter på tværs af databasen til medarbejderens lokation, så medarbejderen kun kan udføre lageraktiviteterne på standardlokationen. En bruger kan være tildelt yderligere ikke-standard-lokationer, som medarbejderen kan få vist aktivitetslinjer for men ikke udføre aktiviteterne.
Sådan defineres lagermedarbejdere
I feltet Søg skal du indtaste Administration og derefter vælge det relaterede link.
I afdelingen Administration i afsnittet Programopsætning skal du vælge Lagersted.
Vælg Lagersted, og vælg derefter Lagermedarbejdere.
Under fanen Startside i gruppen Ny skal du vælge Ny.
Vælg feltet Bruger-ID, og vælg derefter brugeren, der skal tilføjes som lagermedarbejder. Vælg knappen OK.
Angiv i feltet Lokationskode koden for den lokation, hvor brugeren skal arbejde.
Marker afkrydsningsfeltet Standard for at definere lokationen som den eneste lokation, hvor medarbejderen kan udføre lageraktiviteter.
Gentag disse trin for at tildele andre medarbejdere til lokationer eller for at tildele ikke-standardlokationer til eksisterende lagermedarbejdere.
Tip |
---|
Se Arbejde med data for at få flere oplysninger om, hvordan du arbejder med feltet og kolonner. Se Søg for at få yderligere oplysninger om søgning efter bestemte sider. |