Timesedler i Microsoft Dynamics NAV håndterer tidsregistrering i ugentlige intervaller på syv dage. Du kan bruge dem til at spore den tid, der bruges på sager, serviceordrer og montageordrer. Du kan desuden bruge dem til at registrere simpel ressourcetidsregistrering og medarbejderfravær. Før du kan bruge timesedler, skal du angive, hvordan du vil have dem oprettet og konfigureret.

Dette emne beskriver, hvordan du konfigurerer timesedler. Hvis du vil konfigurere en ressource til at bruge timesedler, skal du angive, at ressourcen er en timeseddelbruger, på Ressourcekort. Du kan finde flere oplysninger i Sådan gør du: Oprette en ressource. Se Sådan gør du: Oprette timeseddeladministration og -godkendelse for at få oplysninger om konfiguration af timesedler.

Sådan konfigureres en timeseddel

  1. I feltet Søg skal du indtaste Ressourceopsætning og derefter vælge det relaterede link.

  2. Angiv nummerserien for timesedler i feltet Timeseddelnr..

  3. Angiv den ugedag, hvor en timeseddel skal begynde, i feltet Timeseddel, første ugedag. Denne indstilling gælder for alle timesedler, du opretter. Standardugedagen er mandag.

  4. Indtast en værdi, der angiver, om en timeseddel , skal være godkendt på grundlag af pr. sag, i feltet Timeseddel efter jobgodkendelse. Du kan finde flere oplysninger i Timeseddel efter jobgodkendelse.

  5. Vælg knappen OK.

Tip

Se også