For at integrere og synkronisere data mellem Microsoft Dynamics NAV og Microsoft Dynamics CRM med Konnektor til Microsoft Dynamics skal du ændre Microsoft Dynamics NAV til at fremvise sider som webtjenester og initialisere integrationsposter i tabellen Integrationsposter. I denne procedure ændrer du indstillingerne i vinduet Marketingopsætning i Microsoft Dynamics NAV til at understøtte denne integration og synkronisering.
Når du har aktiveret integration og fuldført installation og konfiguration af Konnektor til Microsoft Dynamics, synkroniseres dataene automatisk. Du kan angive og ændre, hvor ofte dataene synkroniseres, i Konnektor til Microsoft Dynamics.
Sådan aktiveres integration
I feltet Søg skal du indtaste Marketingopsætning og derefter vælge det relaterede link.
Gå til oversigtspanelet Overførte oplysninger, og fjern markeringen af alle afkrydsningsfelter.
Bemærk Hvis du bruger Konnektor til Microsoft Dynamics, skal du fjerne markeringen af alle afkrydsningsfelter, da der ellers kan være synkroniseringsproblemer med kontaktoplysningerne. På oversigtspanelet Synkronisering skal du markere afkrydsningsfeltet Aktivér Connector.
Vælg knappen Ja for at bekræfte, at du vil aktivere Konnektor til Microsoft Dynamics.
Afslut og start Microsoft Dynamics NAV igen, før du konfigurerer Konnektor til Microsoft Dynamics.
Når du har aktiveret Konnektor til Microsoft Dynamics, skal du genstarte følgende tjeneste:
-
Microsoft Dynamics NAV Server
Yderligere oplysninger finder du under "Start, stop eller fjernelse af en Microsoft Dynamics NAV Server-forekomst" i afsnittet Managing Microsoft Dynamics NAV Server Instances.
Vigtigt Når du markerer eller fjerner markeringen af afkrydsningsfeltet Aktiver Connector, skal alle brugere åbne Rolledefineret klient igen for at oprette forbindelse til databasen. Du kan finde flere oplysninger i afsnittet "Aktivering af webtjenester til at arbejde med Microsoft Dynamics Connector" afsnit i Fejlfinding: Integration med Connector til Microsoft Dynamics.
-
Microsoft Dynamics NAV Server
Indlæser data
Hvis du importerer nye data i Microsoft Dynamics NAV , når du har aktiveret integration, kan du følge denne fremgangsmåde for at udfylde integrations-id'et, som er et GUID, for de nye poster.
Sådan tildeles nye poster Connector-metadata, når du har aktiveret integration
I vinduet Marketingopsætning skal du på fanen Handlinger i gruppen Funktioner vælge Opret integrations-id'er til Connector for Microsoft Dynamics.
Bemærk Oprettelse af integrations-id'er kan tage flere minutter. Når der er blevet genereret integrations-id'er, får du vist følgende meddelelse: Integrationsdataene er blevet føjet til tabellerne.
Tip |
---|
Se Arbejde med data for at få flere oplysninger om, hvordan du arbejder med feltet og kolonner. Se Søg for at få yderligere oplysninger om søgning efter bestemte sider. |