Når du opretter et nyt virksomhed, kan du importere virksomhedsindstillinger for det nye virksomhed. Du indlæser indstillingerne fra en .rapidstart-fil, som leverer pakkens indhold i komprimeret format. Der importeres et tilsvarende sæt tabeller for standarddataoverflytning. Datasæt indeholder masterdatatabeller og opsætningsdatatabeller. Din første opgave i dataoverflytningen er at vurdere, om standardopsætning for overflytningen opfylder behovene i det nye virksomhed.
Bemærk |
---|
Du kan ikke omdøbe en fil, der ikke allerede er en RapidStart-tjenester-konfigurationspakke, til en .rapidstart-pakkefil og derefter forsøge at indlæse den i Microsoft Dynamics NAV. Hvis du prøver at gøre det, modtager du en fejlmeddelelse. |
RapidStart-tjenester-overflytningsværktøjer kan anvendes på enhver Microsoft Dynamics NAV-tabel. Du kan bruge overflytningsværktøjer til hurtig og præcis dataoverførsel.
Før du begynder, skal du sørge for, at du er på rollecentersiden RapidStart-tjenester. Det indeholder den korrekte kontekst til dit konfigurationenarbejde. Hvis du vil ændre startside for Rollecenter, kan du se Sådan ændres rollecentre. Vælg profil-id'et for RapidStart.
Sådan importeres en konfigurationspakke til dataoverflytning
Åbn det nye regnskab.
Åbn vinduet Konfigurationspakker.
Under fanen Startside i gruppen Proces skal du vælge Indlæs pakke. Naviger til den .rapidstart-pakkefil, du vil indlæse. Vælg Åbn. Under indlæsning dekomprimeres pakkeindholdet, og pakkeposten oprettes.
Når indlæsningen er fuldført, kan du se antallet af konfigurationstabeller, der er indlæst, i feltet Antal tabeller.
Under fanen Startside i gruppen Administrer skal du vælge Vis for at gennemgå listen over konfigurationstabeller.
Hvis du vil anvende pakken, skal du under fanen Startside i gruppen Proces vælge Anvend pakke.
Bemærk Oplysningerne om dataoverflytning er baseret på konfigurationsskabeloner, hvis du angiver en. Du skal opdatere skabelonen, inden du kan ændre listen over felter. Vælg en tabel for at gennemgå feltvalgene. På værktøjslinjen Linjer i menuen Tabeller skal du vælge Felter. Du kan sammenligne og gennemgå antallet af felter, der er tilgængelige, med antallet af felter, hvis data er blevet anvendt.
Hvis tabellerne ikke opfylder dine behov, kan du oprette en eller flere nye dataoverflytningsfiler. Hvis filerne opfylder dine behov, kan du fortsætte med dataoverflytningen ved hjælp af .xls- eller .xml-filer.
Tip |
---|
Se Arbejde med data for at få flere oplysninger om, hvordan du arbejder med feltet og kolonner. Se Søg for at få yderligere oplysninger om søgning efter bestemte sider. |