Hvis en debitor ønsker at vende tilbage til et element, eller hvis du vil rette en forkert faktura, skal du refundere en udbetaling. Du kan derefter tilbagebetale pengene til kreditkortet.
Du kan enten lave en refundering fra salgskreditnotaen eller fra indbetalingskladden. En salgskreditnotarefundering er ikke sammenkædet og har ingen overordnet transaktion. Indbetalingskladderefunderingen er sammenkædet og har en overordnet transaktion, der er knyttet både i Microsoft Dynamics NAV og i Payment Services. Du kan spore en sammenkædet transaktion i vinduet Transaktionslogfilpost.
Hvis du vil foretage en sammenkædet transaktion fra indbetalingskladden, skal du kende kreditkortnummeret for at kunne tilbagebetale betalingen og sørge for, at fakturaen og betalingsposterne annulleres i indbetalingskladden. I dette afsnit beskrives den usammenkædede salgskreditnotatilbagebetaling.
Sådan tilbagebetales kreditkortbetalinger ved hjælp af salgskreditnota
I feltet Søg skal du angive Salgskreditnotaer og derefter vælge det relaterede link.
På fanen Startside skal du i gruppen Ny vælge Ny for at oprette en ny salgskreditnota. Udfyld oplysningerne om den debitor, der skal have tilbagebetalingen.
På oversigtspanelet Fakturering skal du indstille Betalingsformskode til Kreditkort.
Vælg det kreditkort, betalingen skal tilbagebetales til, i feltet Kreditkortnr.
På oversigtspanelet Udenrigshandel skal du indstille feltet Valutakode til den korrekte valuta.
Angiv kreditnotalinjer.
På fanen Startside skal du vælge Bogfør for at bogføre salgskreditmemoet. Beløbet tilbagebetales til kundens kreditkort.
Tip |
---|
Se Arbejde med data for at få flere oplysninger om, hvordan du arbejder med feltet og kolonner. Se Søg for at få yderligere oplysninger om søgning efter bestemte sider. |