Når du har oprettet en kampagne, besluttet, hvilken målgruppe kampagnen skal rettes mod, og angivet start- og slutdato, skal du registrere den rabatprocent, som kunden får på de individuelle varer på linjerne i vinduet Salgslinjerabatter.
Sådan oprettes en salgslinjerabat for en kampagne
I feltet Søg skal du angive Kampagner og derefter vælge det relaterede link.
Åbn det relevante kampagnekort.
Under fanen Navigation i gruppen Kampagne skal du vælge Salgslinjerabatter. Vinduet Salgslinjerabatter åbnes.
Feltet Salgstype udfyldes med Kampagne, og feltet Salgskode indeholder kampagnenummeret. Da kampagnen dækker den periode, der er angivet på kampagnekortet, for alle varer med salgspriser, kan du ikke ændre start- og slutdatoen på de enkelte linjer. Værdierne overføres fra kampagnekortets felter med start- og slutdato til linjerne i vinduet Salgslinjerabatter.
Udfyld felterne Type, Kode, Måleenhed og Linjerabatpct.. Du kan også udfylde feltet Variantkode, hvis der er flere varianter af varen. Hvis kolonnen ikke er synlig, skal du åbne genvejsmenuen for kolonneoverskrifter og derefter vælge Vælg kolonner for at tilføje den.
Hvis debitoren skal købe et minimumsantal for at opnå kampagnerabatprocenten, skal feltet Min. antal udfyldes.
Gentag disse trin for hver vare, du vil oprette en salgslinjerabat for.
Tip |
---|
Se Arbejde med data for at få flere oplysninger om, hvordan du arbejder med feltet og kolonner. Se Søg for at få yderligere oplysninger om søgning efter bestemte sider. |